آرچی تایم

اس ام اس و جوک

آرچی تایم

اس ام اس و جوک

زالزالک قرمز

زالزالک قرمز

خواص درمانی و دارویی زالزالک قرمز وحشی یا کوهی در سایت جسارت

زالزالک قرمز,زالزالک قرمز کوهی,خواص زالزالک قرمز,فواید زالزالک قرمز,زالزالک وحشی قرمز,خواص زالزالک قرمز,خاصیت زالزالک قرمز,درخت زالزالک قرمز,ترشی زالزالک قرمز,تعبیرخواب زالزالک قرمز

خواص درمانی و دارویی زالزالک قرمز وحشی یا کوهی

زالزالک قرمز , زالزالک قرمز کوهی , خواص زالزالک قرمز , فواید زالزالک قرمز

ر این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی و دارویی زالزالک قرمز وحشی یا کوهی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروان گرامی قرار گیرد .

چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند. چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند؛ در واقع میوه زالزالک بسیار قابض است.

زالزالک قرمز

زالزالک یکی از میوه هایی است که شاید کمتر از دیگر میوه ها مورد توجه مردم قرار گیرد اما این محصول مناطق گرمسیری علاوه بر طعم دلپذیر، دارای ریزمغذی های فراوانی است که فواید بی شماری را به بدن می رساند. زالزالک بومی مناطق آسیایی، اروپایی و آفریقایی است و علاوه بر مصارف گوناگونی که در صنعت غذا دارد به تازگی چای آن نیز بسیار استفاده می شود. اگرچه در بسیاری مناطق، چای زالزالک به صورت کیسه ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد به این ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ، این دم کرده گیاهی آماده مصرف است.

این دم نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می برند، مفید است. مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند.

زالزالک قرمز کوهی

از آنجا که گل و برگ های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک شده زالزالک به چای آن توصیه می شود. چای زالزالک، آرام بخش است بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند. مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند مفید بوده و به بهبود خونرسانی به قلب کمک می کند.

مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند نیز مفید است و به بهبود خون رسانی به قلب کمک می کند. تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی از دیگر خواص این میوه است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود.

خواص زالزالک قرمز

این دم نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشار خون رنج می برند مفید است. پژوهش ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت کننده مؤثری برای قلب شناخته شده به همین دلیل به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند. تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی نیز از دیگر خواصی است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود. این نوشیدنی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر بوده و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند.

خواص درمانی و دارویی زالزالک قرمز وحشی یا کوهی

زالزالک قرمز , زالزالک قرمز کوهی , خواص زالزالک قرمز , فواید زالزالک قرمز

پژوهش ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت کننده مؤثری برای قلب است، از همین رو به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند. آنتی اکسیدان های فراوان موجود در چای زالزالک، بدن را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کرده و احتمال آسیب در برابر سموم محیطی از جمله دود سیگار، آلودگی هوا، اشعه ماوراءبنفش خورشید و دیگر اشعه های مضر کاهش می دهد.

فواید زالزالک قرمز

آنتی اکسیدان های فراوان موجود در چای زالزالک، بدن را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کرده و احتمال آسیب در برابر سموم محیطی از جمله دود سیگار، آلودگی هوا، اشعه ماوراءبنفش خورشید و دیگر اشعه های مضر کاهش می دهد. اضطراب نیز از دیگر عوارض شایعی است که سهم بسزایی در پیدایش دردهای قفسه سینه و قلب دارد. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند.

زالزالک قرمز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.